Randers Kommunale Tandpleje

Glade forældre, der kan følge med i barnets journal og booke en tandlægetid, når det passer dem, og mere tid i klinikken til patientkontakt og dialog. Overtandlæge i Randers Kommunale Tandpleje Lars Høvenhoff ser Borgerbooking som en oplagt mulighed for at understøtte kommunens overordnede sundhedspædagogik, der er lagt an på kommunikation med forældrene.

Selv om den kommunale tandpleje i Randers kun har tilbudt Borgerbooking til Tandplejens forældre siden 1. marts 2015, er overtandlæge Lars Høvenhoff allerede godt tilfreds med de første tilbagemeldinger og resultater.

Godt modtaget af forældrene

Borgerbooking er blevet godt modtaget af forældrene, fortæller Lars Høvenhoff: ”Forældrene giver udtryk for, at det er rart at kunne sidde derhjemme og booke en tandlægetid, der passer med arbejde, fritidsaktiviteter og hvad der ellers er af aftaler i kalenderen.”

Den første måneds statistik viser, at 600 af de 5000 indgåede aftaler er booket af forældrene selv. ”Selvbetjening aflaster klinikkerne i deres arbejde med at fremsøge patienter og booke tider. Det frigiver noget tid, som vi så kan bruge på vores kerneopgaver:  forebyggelse og behandling, patientkontakt, dialog og at yde en god service,” siger Lars Høvenhoff.  

Massiv lancering

Lanceringen af Borgerbooking er sket med lidt af et brag. Omtale i ugeavisen og Randers Amtsavis er blevet suppleret med en række initiativer og tiltag, drevet af kommunens og Tandplejens egne ildsjæle.

Lars Høvenhoff fortæller: ”Da Borgerbooking gik i luften, stod vi om morgenen uden for de fleste af byens skoler og tog imod forældre og børn og uddelte poser med tandbørste, tandpasta og et GoCard, der fortalte om Borgerbooking. I tandklinikkernes receptioner har vi udleveret visitkort og haft roll-ups stående med information om Borgerbooking. Vi kørte også kampagner på Facebook om lanceringen og har fulgt op med billeder – vores næste plan er en lille pixi-video, der viser, hvordan man logger på og anvender Borgerbooking.”

Brug erfa-gruppen!

Lars Høvenhoff opfordrer andre kommunale tandplejer med interesse for Borgerbooking til at drage nytte af IT Relations erfa-gruppe.

”I erfa-gruppen deler vi gerne ud af vores erfaringer og fortæller om processen. Vi har oplevet, at en proces med mange mennesker involveret har forløbet rigtigt godt,” fortæller Lars Høvenhoff og uddyber: ”Vi har været på bølgelængde, og der har været god sparring og undervisning fra IT Relation. Dette sammen med et stort forarbejde af Tandplejens superbrugergruppe har gjort, at vi næsten ikke har haft nogen indkøringsproblemer undervejs.”


Anvendt teknologi:

  • checkTK2 Basismodul
  • checkTK2 Borgerbooking

Om Randers Kommunale Tandpleje:

Den Kommunale Tandpleje i Randers omfatter 65 medarbejdere fordelt på 11 fysiske klinikker, hvoraf hovedparten ligger i tilknytning til byens skoler. Tandplejen betjener 21.000 kunder.

Har du spørgsmål til TK2?

Kontakt os

Dorte Carstens

Business Manager – Solutions

smartphone+45 2524 4957

mailE-mail

Bliv ringet op

Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig {gdpr1}

keyboard_arrow_up