Odder Kommunale Tandpleje er begejstret for TK2 version 2.0

Da Odder Kommunale Tandpleje opgraderede fra version 1.18 til version 2.0 af den elektroniske patientjournal TK2, gik skiftet over al forventning. Medarbejderne i klinikken er meget glade for de nye funktionaliteter, der især betyder, at de har fået endnu bedre overblik over patienterne, og at mange forskellige arbejdsopgaver er blevet lettere i det daglige. Derudover har en markant teknisk modernisering betydet, at systemet er blevet endnu mere stabilt og fremtidssikret end tidligere.

”Med den nye version af TK2 har vi fået en endnu bedre løsning, end vi havde før,” fortæller Anne-Lise Sørensen, der er klinikassistent og TK2-superbruger hos Odder Kommunale Tandpleje. ”Det er svært at sætte en finger på, hvad det præcis er, der er sket, for det er mange forskellige ting, der bare gør, at vi har fået et bedre overblik over patienterne, og at arbejdsdagen generelt er blevet lettere.”

Alle informationer er samlet i journalen

”For eksempel kan vi nu se oplysninger om barnets højde og vækst inde i selve journalen,” fortsætter hun. ”Den slags informationer er vigtige, hvis vi for eksempel laver bøjlebehandling, men før var oplysningerne ikke samlet på samme måde som i den nye version. I dag kan vi se absolut alle nødvendige informationer om patienten inde i journalen, og det giver et rigtig godt overblik.”

Farvemarkeringer giver bedre overblik

Derudover er Odder Kommunale Tandpleje glad for de mange nye muligheder for at farvemarkere vigtige oplysninger om patienterne. Anne-Lise Sørensen forklarer: ”Det kan for eksempel være, at en patient har hemmelig adresse eller telefonnummer. Det markerer vi med knaldrødt på patientens stamkort, så ingen ved en fejl kan komme til at udlevere adressen. Vi laver også farvemarkeringer på SCOR-kortene, når der er noget særligt at tage hensyn til. Og så har vi fået mulighed for at lave poche-målinger, hvor vi også bruger farver. Det er tandlægerne meget, meget glade for, for det gør det let for dem at få et hurtigt overblik over den enkelte patient.”

Ensartede patientjournaler

”Når vi lægger planer for patienterne og opdaterer dem hen ad vejen, kan det være en udfordring, at vi alle skriver forskelligt, men med den nye version af TK2 kan vi selv lave og løbende tilpasse skabeloner, som vi bruger i kontinuationen. Derfor ser det nu altid ensartet ud, når vi tjekker patienternes journaler, og det er blevet meget nemmere at finde rundt,” fortæller Anne-Lise Sørensen.

Gnidningsfri overgang til version 2.0

Odder Kommunale Tandpleje er ikke bare glad for de nye funktionaliteter, men også for at opgraderingen gik så nemt, som den gjorde. Anne-Lise Sørensen uddyber: ”Overgangen fra den gamle til den nye version har været utrolig let. Jeg var på kursus hos IT Relation sammen med min kollega, Susanne Jønson, der er klinikassistent, og her fik vi virkelig god undervisning! Bagefter kunne vi selv lave et kursus for vores kolleger, og der har stort set ikke været nogen problemer – det har været vildt nemt at gå til. Det eneste, vi har mærket af fejl, var fordi vi fungerede som testkommune, og i dén situation vil der jo altid være nogle småting, når man bruger systemet. Men dem har IT Relation løst hen ad vejen. Og så har vi en fantastisk it-afdeling, som har arbejdet rigtig godt sammen med IT Relation, så både opdateringerne og selve overgangen er gået fuldstændig gnidningsfrit!”

SMS-modul letter den daglige planlægning

Også tilkøbsmodulerne fungerer upåklageligt efter opgraderingen. Hos Odder Kommunale Tandpleje bruger de modulet ”SMS”, som de allerede tilkøbte til den tidligere version af TK2, og som er blevet en stor succes. ”Efter at vi er begyndt at sende sms-påmindelser til forældrene om børnenes tandlægetider, har vi oplevet langt færre udeblivelser, og det er derfor blevet lettere at planlægge arbejdsdagen,” forklarer Anne-Lise Sørensen, som også har bemærket, at forældrene har taget rigtig godt imod løsningen.

Det fungerer 100 %

”Jeg er i det hele taget virkelig glad for TK2! Det kører rigtig, rigtig godt og er meget stabilt. Min eneste lille bitte anke er, at der er kommet flere genvejstaster med den nye version, og jeg kan personligt bedre lide altid at klikke mig frem med musen. Men flere af mine kolleger er tossede med genvejstaster, og for dem er det jo godt,” griner Anne-Lise Sørensen. ”Samtidig vil jeg gerne rose IT Relation for deres måde at arbejde på. De er meget hjælpsomme og svarer altid hurtigt, hvis vi har brug for hjælp. Det fungerer 100 %.”


Anvendt teknologi:

  • checkTK2 2.0
  • checkTK2 SMS

Om Odder Kommunale Tandpleje:

Odder Kommunale Tandpleje tilbyder forebyggende og behandlende tandpleje til alle mellem 0 og 18 år, som bor i Odder Kommune. Derudover tilbyder klinikken omsorgstandpleje og specialtandpleje. Klinikken beskæftiger 18 medarbejdere.

Har du spørgsmål til TK2?

Kontakt os

Dorte Carstens

Business Manager – Solutions

smartphone+45 2524 4957

mailE-mail

Bliv ringet op

Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig {gdpr1}

keyboard_arrow_up